Strony

5/14/2016

Sorbet cytrynowy!

Na dworze jest coraz cieplej, a lato już niedługo. Lody to świetny pomysł na upalne dni. Najlepiej jednak smakują te zrobione w domu. No i mamy pewność co tak na prawdę się w nich znajduje. W internecie jest dużo przepisów na lody z użyciem maszynki do lodów, ale co jeśli się takiej nie posiada? Do tego przepisu nie będziecie potrzebować żadnych maszyn, robotów itp. ;) Dziś mam dla Was przepis na sorbet cytrynowy! Orzeźwiający, kwaśny, słodki... No, to do roboty :D

Czego będziemy potrzebować?
  • Otarta skórka z 1 dużej cytryny
  • Sok z 1 dużej cytryny (około pół szklanki)
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 + 1/2 szklanki wody 
Dodatkowo możemy dodać kilka listków mięty lub sok z 1/4 limonki.


1. Cytrynę dokładnie umyj. Następnie bardzo drobno pokrój skórkę z niej (można też utrzeć na tarce, będzie dużo szybciej)

2.W małym garnku wymieszaj: cukier, szklankę wody, skórkę z cytryny. Gotuj przez około 10 minut, dopóki cukier się nie rozpuści i nie zaczną pojawiać się bąbelki. Powinien powstać syrop. Odstaw do wystygnięcia.

3. Podczas gdy syrop będzie się studził wyciśnij sok z całej cytryny. Przelej syrop do miski. Dodaj sok z cytryny i 1/2 szklanki wody. Jeśli chcesz możesz dodać kilka listków mięty i sok z 1/4 limonki.

4. Teraz pozostało nam tylko przelać lody do pojemnika. Ja mam takie fajne pojemniczki na lody z IKEI (9,99zł). Po około 6 godzinach sorbet będzie gotowy.


Smacznego! :)


5 komentarzy:

  1. Ale świetne te pojemniczki na lody! :)
    Przepis na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, uwielbiam takie domowe lody :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, na pewno przyda mi się na upalne dni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne! Zrobiłam i polecam 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Przetestowałabym go, bo w te upały wszystko co z zamrażarki będzie cudowne, tylko oczywiście formy do lodów nie mam. :V Na samą myśl o zmrożonej cytrynie jest mi lepiej.

    OdpowiedzUsuń